Besvaigstant apie “E-Type”

Iki šiolei savo bloge nebuvau užkabinęs britų. O juk jie, kartu su vokiečiais, prancūzais ir italais yra automobilizmo pradininkai. Taip, šiai dienai savo autonepriklausomybę jie yra praradę (ir kažin ar kada susigrąžins), bet, negali sakyti, kad ir patys prie to neprisidėjo su savo neefektyvia gamyba ir apgailėtina daugelio modelių kokybe. Bet britų autoindustrija nebus šio įrašo tema, nes jos bėdos reikalauja gilesnės analizės.

Bandant įsivaizduoti britų automobilį-simbolį man į galvą ateina tik du pretendentai – “Jaguar E-Type” ir “Mini”. Apie “Mini” būtinai reikės kažkada parašyti, be to ir “BMW” iniciuojama markės evoliucija man visai patinka (bent jau kol kas). O apie “Jaguar” – trumpai šiandien. “E-Type” buvo netikėta markės sekmė, išleistas 1961 m., jis buvo nelabai brangus ir labai greitas – deklaruotas 150mph* maksimalus greitis tuo metu varė visus iš proto ir vertė pasitempti tokius grandus kaip “Ferrari” ar “Aston Martin”.

Dizainas irgi buvo stiprioji pusė, nors aš dėl jo taip nesvaigstu, kaip kiti. Man jis per daug neproporcingas – vizualiai atrodo, kad variklio daingtis užima 2/3 automobilio ilgio. Nors tai nėra blogai, nes sudaro vaizdą, kad “Jag” pačią paskutinę minutę pridėjo dar keletą dešimčių cm tik tam, kad specialiai Jums po kapotu įspraustų kuo didesnį variklį. Dar man “E-Type” kažkuo neakivaizdžiai primena antro pasaulinio karo laikų britiškus naikintuvus – nenustebčiau sužinojęs, kad prie jo dirbo kas nors iš aviacijos.

Deja, be visų pliusų “E-Type” turi vieną didžiulį “minusą” – į dabartinę pardavimo kainą yra įskaičiuojama didelė priemoka už britiško simbolio rolę. Populiariausių (mažiausiai vertinamų) komplektacijų kainos lengvai viršija 100 kLt, o retesnės kainuoja ir virš 100k £, neskaitant aliumininių, kurių buvo pagaminta tik 12 ir už kuriuos šaukia po milijoną £. Manau, tuo (žinant mano šios temos rėmus) apie “£-Type” galima ir pabaigti…

Bet. Nėra viskas taip blogai. Aristokratiškai atrodantis “XJS”, kuris yra tiesioginis “E-Type” įpėdinis, lyginant su pastaruoju, nekainuoja nieko. Ir nors “XJS” neturi tokios auros, kaip “E-Type” (ir niekad neturės) jis yra automobilis, reprezentuojantis “GT” erą, kuri tesėsi nuo 8 iki 10 dešimtmečio**, o šios eros mašinos jau pamažu tampa moderniąja klasika.

Nežinantiems - čia ne "XJS", neapsigaukit, čia "E-Type"

Turint kantrybės iš kokio JAV aukciono manau tikrai būtų galima nupirkti padorų “XJS” už mano jau minėtą sumą. Be to, šiame “Jag” Jūs galite turėti “V-12”, o tai jau kaip falo prailginimas kiekvienam vyrui visu 12 centimetrų (gaila, nerandu žodžių, kaip apibūdinti “V-12” reikšmę moterims).

Taigi, cituojant “Top Gear”, šio vakaro “Top Tip” yra toks: svaigsti apie “E-Type”?, – pirk “XJS”.

* – nors, kaip vėliau tyrė įvairūs žurnalistai, tas 150mph* buvo reklaminė antis ir nežinia kokiomis sąlygomis pirmieji “E-Type” tokį greitį galėjo pasiekti – realus buvo kažkur apie 140mph, tačiau net ir tie 140mph tiems laikams buvo kosminiai

** – pavyzdinis šios eros atstovas yra “Porsche 928”, kuris buvo gaminamas 1978-1995 ir tikrai susilauks savo aprašymo šioje temoje

O čia jau "XJS"

Nuotraukos: “Jaguar”.

Tagged , , ,

7 thoughts on “Besvaigstant apie “E-Type”

  1. rokiskis says:

    E-Type man užstrigo iš Hičkoko filmo “Paukščiai”. Graži, kaip žuvėdra. O XJS teko pavažinėti, tiesa keleivio vietoje 🙂 Daro įspūdį, labai rimta mašina.

    O dėl palyginimo su pimpalo pailginimu 12cm – moterims, ko gero, panašiai būtų papų pasididinimas 5 dydžiais.

  2. a-1 says:

    cia kaip tik papuola i mano paieskos kriterijus (ne E type), o kaina..:-) papasakosiu prie progos kaip sekasi, ziurejom su darium E50 (yra autopliuse), pakankamai saziningai ikainotas automobilis (turint omeny, kad geras turi kainuoti 2-3x brangiau), kestas nesuvoke V8 prasmes (IR DAR NE DYZELIS!!!) 🙂

  3. Paulius says:

    Jo, i Lietuva galetu isvis uzdrausti nedyzelius ivezti 🙂

    • Kazachas (turiu ir baltarusisko kraujo) says:

      Tik nereikia cia sitaip juokauti, kaip gi tuomet mes…

  4. kaimietis says:

    e-type… na kaip musu megstamas enzo F sake, kad jam visu laiku geriausias automobilio dizainas. Na man asmeniskai jis teigiamu emociju nekelia.
    Siaip vertinamas ne tik V12, bet ir pirmasis I6 motoras, kuris nebuvo jau labai silpnesnis. Siaip coupe man is viso baisus, roadsteriai tai visai nieko.
    O kainos gal ir nerva visiskai kosmines UK…

    Va XJS tai mano vaikystes viena is svajoniu. Vienas geriausiu dizainu. V12 pimpalo ilgis ir visa kita… deja legendinis jo nepatikimumas ko gero neleis igyvendinti sitos svajones.

    • Paulius says:

      Anglisku masinu kokybe yra labai plati atskira tema 🙂
      Dabar sakyciau beveik visu masiniu automobiliu kokybe yra daugiau maziau vienoda – nuokrypiai labai nedideli. O 1970, 1980 variacijos buvo kosmines – koks nors MB123 galejo atlaikyti net ir atomini kara, o su JAG ir kitais anglais tekdavo dalyvauti loterijose – uzsivesi ar ne? pasiekti keliones tiksla ar ne? ir pan.

      Manau, kad butent kokybinis faktorius ir tapo esminiu toliau vystantis automobiliu rinkai, kurioje viska uzurpavo vokieciai ir japonai, kuriems kokybe buvo svarbiau uz viska (iranga, dizaina ir t.t.)

      P.S. Kad su XJS butu galima vazineti kasdien anglai prisigalvoja visko http://www.youtube.com/watch?v=V9HW0Oa-clM

  5. Paulius says:

    o dizaina tikrai kazkas is aviacijos specu kure 🙂

Comments are closed.

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Skip to toolbar