“Litexpo” parodų rūmuose (skamba rimtai, nors jie to “rūmai” lyg jau ir nenaudoja) dar vyksta “ALT’2011” ir aš net pats nežinau kodėl apie tai rašau. Juk mano blogo tikslas tikrai nėra monitorinti visokias naujienas (žiauru kai tuo pragaištingu generinio monitoringo keliu nuėjo beveik visi, net ir anksčiau buvę rimti, portalai – ir ne tik Lietuvoje). Bet šio mano įrašo tikslas kilnus ir šventas. Aš noriu jus apsaugoti.
Pats tikrai nebūčiau specialiai važiavęs į šią parodą, bet taip jau atsitiko, kad teko ten pabūti. Apskritai manau, kad į autoparodas Lietuvoje normalūs žmonės nelabai eina (juk pas mus ekspozicijos dažniausiai labai primityvios – apie visokius interactivities čia belieka tik pasvajoti), bet šiais metais, kaip niekad, organizatoriai balansuoja ant auditorijos pakantumo ribos. Aš nuoširdžiai tikiu, kad net trys prasčiausio alaus bambaliai būtų žymiai geresnė investicija nei tie 10 Lt išleisti bilietui į parodą. Žinau, kad mano blogas nėra jokia galinga automedia (o dar savaitgalis), tačiau jei bent vienam skaitytojui išgelbėsiu sekmadienį, tai skaitysiu, kad padariau labai daug. Nes, net ir laiką praleistą prie TV žiūrint kokius “Žvaigždžių duetus” laikyčiau visai turiningu, lyginant su šiemetiniu “ALT”.
Taip, man labai patinka automobiliai ir logiška, kad tokia paroda man turėtų labai laukiamas įvykis, tačiau už tą laukimą aš noriu kažką ir gauti. Kažką daugiau nei tai, ką kas dieną galima išvysti Akropolyje ar autosalonuose Ukmergės ir Ozo gatvėse. Sutinku organizatorių užduotis nelengva – mes juk maži ir gamintojai čia jokios realios rinkos nemato, o kur dar vietinių dilerių situacija, kai du metus svarbiausias tikslas buvo išgyventi. Tačiau Lietuvoje dažnai pasigendu moto, kad gal geriau iš viso nedaryti nei daryti bilekaip.
Nes, kaip nekeista, lankytojų ši paroda sulaukė daug ir man dėl jų nesmagu. Ypač žinant organizatorių “derybų” su dileriais taktiką – “einam pas x ir pasakysim, kad visi kiti jau dalyvauja, tada eisim pas xx ir pasakysim, kad jam liko tik vienintelė laisva erdvė, o tada, dar nieko nesutarę, paskelbsim presrelyzą, kad x ir xx dalyvauja ir jie neturės kur dėtis”. Ir visa tai aišku už nekuklų mokestį.
O jei jau daroma kaimo lygio paroda, tai gal galima išleisti kad ir keliasdešimt tūkstančių litų bet atsivežti pvz. kokią žvaigždę “Bugatti Veyron” ar pan. – vien dėl jos tie sumokėti 10 Lt atrodytų visai kitaip… Nenuostabu, kad gavosi taip, jog dalyvaujančius brandus lengviau suskaičiuoti nei nedalyvaujančius, o likusios vietos yra arba bauginančiai tuščios arba okupuotos gariūnų lygio stendais, prekiaujančiais kinietišku šlamštu (būčiau visai nenustebęs jei ten būčiau išvydęs ir bobutes su “gaideliais”) – ir visa tai vos už kelių metrų nuo “Alfa Romeo” ekspozicijos! Tiesa, tokia ten ir ekspozicija – liūdinti viena “Džiuljeta”.
Bet, kaip sakoma always look on the bright side of life. Nebūna juk viskas vien tik juoda, taigi dabar apie teigiamas išimtis:
1. “Peugeot RCZ”. Pirmoje vietoje del velniškai geros išvaizdos. Taip, vidus, lyginant su išore, prastas (reikia gi taupyti gamintojams, tai verčiasi su tuo ką turi – unifikuoja viską kiek įmanoma), bet galinė dalis ir tas išformuotas langas tiesiog užburia. Pirma vieta dar ir dėl unikumo – eksponatas greičiausiai atvežtas specialiai parodai, o jei ir ne, tai dileriams taps galvos skausmu – tokio greit neparduosi, nebent kaip loterijoj laimėjimo sulauktum visiškai netipinio mūsų šaliai pirkėjo.
2. “Saab 9-5”. Realiai, tokia čia ir išimtis. O aš jį net norėjau į pirmą vietą statyti… Na, mąsčiau taip – na jei jau atsitiktų, kad parodoje turėčiau išsirinkti ir nusipirkti sau mašiną (ir nelabai skaičiuočiau pinigus), tai imčiau tik “9-5”. Žinau, kad jis tėra tik pagerintas opelis, o ir melsvos spalvos galiniai žibintai yra reto šlykštumo. Bet jis turi visiškai sabišką priekinės panelės formą su firminėm ortakių grotelėm – jos yra toks pat “SAAB” identitetas kaip mersedeso trikampė žvaigždė ir sakyti, kad sabas jau nebe toks galėsime tik tada kai tų grotelių nebus. Vien šios grotelės ir netikėtai patogios gražiai apmuštos sėdynės yra vertos tų 185.000 Lt (!) už 300AG “Aero” (taipogi “SAAB” treidmarkas) versiją. Užuojauta ir “SAAB” atstovams, ilgai jiems teks tampytis su šia mašina – turintys be proto daug pinigų ras ir didesnės egzotikos, o skaičiuojantys pirks tiek pat kainuojantį “BMW 530d” arba “Audi A6 3.0 TDi” ir trijų metų eksploatacijoje sutaupys kokius 50.000 Lt (dėl likutinės vertės). O aš tas grotas rasčiau ir keletą tūkstančių litų kainuojančiame “900”…
3. “Mini Countryman”. Gyvas jis dar geresnis nei nuotraukose. Be to, yra ir 5 vietų versija (o taip jau norėjau prisikabinti). Kaina, aišku, didelė, bet ir likutinė vertė turėtų būti gera. Sakyčiau tobulas daiktas jei ne vienas “bet”. Nežinau kodėl, bet esu šventai įsitikinęs, kad 90% “Mini” pirkėjų ir turbūt visas 100% pasirinkusių “Countryman” turi “iPhone” ir “iPad”. Nes man “Countryman” tai yra yra automobilinė “iPad” versija – daiktas gal ir geras, bet jo mistifikacija jau ima užknisti. Dėl to aš niekad neturėsiu nei “Countryman”, nei “iPad”, nei “Crocs” (nežinau prie ko jie čia, bet irgi užknisa). Sorry guys.
4. “Alfa Romeo Giulietta” – absoliučiai teisingas automobilis, tik neteisingos baltos spalvos ir su lievais ratais. Va ką jums reikėjo atvežti chebryte! Vien dėl tų ratų galima spjaut į tai, kad po trijų metų jūsų “Alfa” nekainuos nieko…
5. “Electric Dreams”. Lietuvių eksperimentai su elektra manau bus plačiai aprašyti, taigi neišsiplėsiu. O man visai patiko “Zero” motociklai. Nelabai tikiu elektriniais automobiliais, bet miesto motociklas tai visai kas kita. Su juo važiuoji nedaug, o ir laikai jį garaže taigi elektra kaip ir makes sence. Bėda kita – aš pakankamai skrupulingai skaičiuoju kiek šeimai kainuoja automobilis, bet man visiškai dzin kiek man kainuoja motociklas. Man jis reikalingas for fun ir aš net nežinau kiek jis ryja benzino. O kur dar riaumojantis variklis, duslintuvai ir visa kita, kurie vien patys iš savęs suteikia daug malonumo motociklistui. Taigi elektra technoligiškai čia gal ir tiktų, bet kaifo iš jos lygiai nulis. O kur dar 80 km maksimalus važiavimo atstumas ir 100 km maksimalus greitis… Taip, pardavėjai sako, kad čia tik pradžia, vėliau bus daug geriau, bet ar daug kas norės būti bandomaisiais triušiais? Mes visi numanom, kad ateityje galbūt skraidysim į darbą, bet ar dėl to jūs dabar pirktumėte asmeninį lėktuvą?
Manau, kad gali kažkas nusipirkti tokį SAAB. Prieš porą savaičių mačiau tokį Lietuvoje, tik juodą. Labai nustebino, nes nebuvau dar tokio matęs. Gyvai atrodo žymiai geriau, nei nuotraukoje, nors kažkuo visgi primena audinę. Ir visai neprimena SAAB dizaino tradicijų.
Ir dėl vidaus… Matosi, kad SAAB čia irgi praranda savo savitumą ir tampa dizainerių žaislu. Vienas iš smagiausių dalykų šiose mašinose buvo grynai iš lėktuvų atpažįstami absoliučiai funkcinio dizaino sprendimai, kuriuose atviriausiu ir įžūliausiu būdu būdavo demonstruojama, kad bet koks grožis gali būti drastiškiausiais metodais aukojamas praktiniams sumetimams.
Būtent tas drastiškas bendros išvaizdos aukojimas ir tapo SAAB skiriamuoju bruožu, kuris toks patrauklus (pas mane patį jau antras SAAB). Ir būtent to SAAB skiriamojo bruožo neliko. Grotelės – tik pretenzija.
Jo ir mygtukas su apšvietimo išjungimu buvo… (dabar kiek žinau nėra, o gal?)
Jo, buvo ir mygtukai visokie šviesai, bent jau SAAB 9000 – berods prie kiekvienos lemputės, o taip pat tos sukiojamos lemputės, kur siaurą spindulį duoda, kaip lėktuve – jei priekinėje sėdynėje esantis keleivis užsidega naktį sau šviesą, tai vairuotojui šitai beveik netrukdo. Naujesniuose nežinau jau kažkaip, ar yra tokios lemputės, neatkreipiau dėmesio :-/
parodoj nebuvau, bet labai jas megdavau, kai buvau pacukas, veliau teko apsilankyti rimtose parodose (detroit, london…), man visai patinka toks laiko leidimo budas.
nesuprantu seilejimosi del saab. na cia is tos serijos, arba labai patinka, arba labai nepatinka. cia nebent sirdim perka. likutine verte apgailetina, padarytis ant opelio… na toks left field choice.
alfa daug mielesne, nors likutine verte irgi gaidys. nesu tikras, kad patinka vidus, senesniu alfu patiko labiau. balta spalva jai tinka labai, bet jau tuoj ji bus nubloksta nuo madingiausios spalvos pjedestalo.
mini man patinka, ilipau i cooper works varianta ir vidus suzavejo. bet man fwd kibiriuko nereikia… bet jaunuoliui cooper s butu idealus variantas, deja studentai tokiu masinu neiperka. tai belieka visokie estate agent bobos, prakute kirpejai ir ipadininkai. kaip seimynine masina countryman visai butu variantas, gal ikalbeciau zmona, bet manau reiktu pagudrauti, nes tikrai rasciau daugybe ergonominiu nesusipratimu; ir siek tiek per mazas gal butu. na bet uzskaitau. beje turiu macbook ir iphone 😀 bet fanboy nesu, greiciau atvirksciai, truputi geda eiti i apple parduotuve, nu bet kad geri daiktai yra, tai ka daryt?
ai del saab. snoras per kazkelintas rankas nusipirko (lavona?) saab, tai dabar vilniuij tikrai bus daug 9-5 top of the range pripirkta dirikams ir prastensi vad_I_bininkams.
tai vat tame ir reikalas, kad “Countryman” pristatomas ale kaip “praktiškas” ar netgi “racionalus” MIni – savybės kurios nelabai dera su dabartinėmis “Mini” vertybėmis.
Aišku, vokiečiai greit susigriebė ir išleidę “Countryman” iškart išleido pressrelyzą, kad joks ateities Mini nebus ilgesnis už 4m (Countryman 4,1 m).
Nors turiu pasakyti, kad atrodo jis žiauriai gerai – vien ta išvaizda turėtų ištempti pardavimus.
Na, kaip sakoma, del skonio nesigincijama, bet savo ,,svaria ir visiem begalo svarbia nuomone” vistiek norisi parasyt. Džiulkei (Giulietta’ai), is mano varpines boksto ziurint, sitas ratu variantas http://autovariouscar.com/2011-alfa-romeo-giulietta-luxury-car-review/2011-alfa-romeo-giulietta-used-car-values-588×441 daug geriau ziurisi. Kas del versijos eksponuojamos alt’e, tai nesiginciju, tikrai apgailetinas vaizdas. Autobrava kazkaip visai be jokios vizijos bando prekiauti alfomis. Juk alfa tai kaip inoringa, subrest nenorinti grazuole. Jinai gali gesti, gali jos verte kristi, gali i ja sukist dafiga pinigu remontuodamas, nuo to gal ir prazilsi, prades sveikata streikuot, bet i ja paziurejes busi priverstas pamirst visus savo planus ja atsikratyt. Tiesiog grozesies jos linijomis ir nemastydamas sesi uzvairo ieskot labiausiai vingiais apdovanoto klelio, kad patirtum tokius pojucius, kuriuos reta masina uz tokius pinigus suteiktu. Alfa tai svajone, o tai butu geriausiai atspindejusi tik QV versija. Zinoma tada autobrava plaukus nuo galvos rautusi kol ,,dobileli” parduotu, bet manau paprastesniu versiju pardavimai tikrai padidetu. Tereiktu duot busimam pirkejui, bandomajam vaziavimui, pasivazinet su QV verisja, kurios jis negales sau leisti pirkti, bet po pasivazinejimo labai nores kazko panasaus. Ir tada ,,gerasis” pardavejes, kaip koks magas is stebuklingos skrybeles istrauks nuostabu pasiulyma:
– Uzsisakykite dyzeline versija, variklis labai ekonomiskas, o dinaminemis savybelis beveik nenusileidzia jusu isbandytajam automobiliui (kas del dinaminiu savybiu yra labai saldus melas), taigi jusu investuoti pinigai greitai atsipirks (lyg dyzelis isgelbes nuo nuvertejimo).
Manau panasia, tik geriau atidirbta taktika butu galim pasiekti pardavimu kreives kilimu.
Na komentaras kad ir i lankas nuejo, bet esme to, ka as norejau parasyti, yra tokia, jog visiskai pritariu pastebejimui: kad gal geriau nieko isvis nedaryti, negu daryti belekaip. Alfos ivaizdis Lietuvoj ir taip ne koks, o tokia ekspozicija to ivaizdzio tikrai negerina. Ir tokiu pastabu galima prirasyti ne vien autobravos “stendui”, kas visai nedziugina.
Na man tie ratai su apvaliom skylėm veža dėl istoriškumo – jie vos ne koks “Alfa” paveldas.
Dėl “Alfa” pardavimo strategijos Lietuvoje tai pritariu – jie vis dar bando ją pardavinėti kaip pusiau normalų automobilį, ale kokį “VW” – vidutinės “optimalios” komplektacijos, dyzelinį ir pan. O “Alfos” pardavimai pas ar taip ar taip mus niekiniai, tai jau geriau paimti į saloną maksimalią komplektaciją ir laikyti ją salone ar test-drive parke 2 metus.
Gal atsirastų netgi koks frykas (gerąja prasme) kuris tokią mašiną nupirktų, o jei ir neatsirastų tai bent jau visi gerai pasvaigtų 🙂 – o tokią parodžius ir tą dyzelį, kaip sakai, būtų galima parduoti (čia senas ir kiek žiaurus pardavėjų triukas – parodai užkomplektuotą versiją, o kai klientas renkasi pigesnę, sakai, kad joje nebus tik “smulkmenų” 🙂 )
Čia dar apie tuos ratus ir raudoną spalvą – va kaip turi atrodyti tikrai “Alfa” – http://www.gmotors.co.uk/news/geneva-2011-alfa-romeo-4c-concept-is-one-hot-compact-sports-car/alfa-romeo-4c-concept/
Joooo, cia ner ir ka bepridet, belieka tik melstis, kad ja isleistu i gamyba ir ji taip pat gerai kelia valgytu kaip ir atrodo. Negaliu ramiai ziuret i Alfas, tiesiog stoga raunancios masinos. Dar kai visa vaikyste su ivairiausiom alfom praleista, tai cia jau liga visam gyvenimui, neisgydoma.
nesuziurejes apacion nuleidau komentara :$
Bet tas triukas veiksmingas, ir tikrai smulkmenos ta greicio kontrole ar papildoma oro pagalve, palyginus su alfos zenkliuku ant vairaracio 😀 , kuris, mano nuomone, kaip “Mona Liza” yra fenomenalus lyginant su kitais logotipais, tiesiog meno kurinys.
parodoj kažkaip neatkreipiau dėmesio į saabą. niekad aš į juos neatkreipiu dėmesio. tik vieną kartą atkreipiau. ar apie tą patį modelį kalba eina? http://twitpic.com/4sv1bb
Aš būtent tokį juodą neseniai mačiau, gal net ir patį šitą, tiesa, už keliasdešimt km nuo Vilniaus. Kaip suprantu, būtent apie šitą modelį ir buvo kalba.
Taip, šitas ir mane jis visai teigiamai nustebino.
Kad tik nemirtų SAAB, juk reikia vokiečių premiumui kažkokios alternatyvos.
rcz siaip tai fainiai, o ka ju LT nera dar vis? UK tai vazineja visai nemazai jau..tiek, kad jeigu toki isgysi, tai visi pirstais uzbadys “kad neuzteko pinigu ant TT” 🙂
kad daug gražesnis už TT
Tai vat tame ir reikalas, kad atrodo žymiai geriau!
Išvis anglijoje su TT važinėja dalbajobai, tokie kur nieko apie mašinas nenusimano, ir kad “kad neuzteko pinigu ant TT” tai tik jie ir sakytų.
Apart vidutinio vidaus (tiek dizaino, tiek medžiagų prasme), kurį, vis dėl to, galima pakęsti “RCZ” visapusiškai nuostabus.
Tokį pirkdamas gali netgi pademonstruoti kad turi skonį (ne taip kaip TT)
Man asmeniskai tai nei TT, nei RCZ nevez. Bet TT tikrai > uz RCZ. Mano akim ziurint n-kartu grazesne, beigi galima pirkti Quattro kas LT visai praverstu ziema.
Pezo priekis baisus, kaip nuo 308 nuluptas, su ta didelia burna, prasidejo ta mada pries kazkur 15 metu su 206 (kas man asmeniskai buvo labi grazus automobilis, nes buvo naujas ir proporcinga burna). Mano akim baisi klaida buvo isleisti RCZ su senuoju priekiu, naujas firminis (508) priekis daug geresnis (bet ka 508 galui padare???). bet vistoel rcz perka… na kaina tai nebloga…
Tiek TT, tiek RCZ klientia tie patys – moteriskes ir ipadininkai, fashion driven. Patiko tai ir nusipirkau. Ir tiesa sakant jiem nusisikt ant mano nuomones 😀
Na nesu as kazkoks seksistas labai, bet faktas, kad pagarbos tasku RCZ ar TT savininkas negautu. Na gal uz TTRS koki puse tasko. O savininkems tai tokie tinka lygiai taip pat kaip ir kokie aukstakulniai. Grazu ziuret.
o ka siulau? Betka is RWD.
Mazda mx-5. Super kainos/kokybes/respect/malonumo santykis. Gal galios mazoka, bet roadsteris nors. Ir pinigu maisas liks.
Nissan 370z siek tiek brangesnis uz RCZ bet ne uz aubi.
Bnv 135/335 jei jau reikia galiniu sedyniu, nors kas I jas tilps tiek RCZ, tiek TT?
Dar is FWD mini cooper S, citroen DS, vw scirocco?
Mazda yra super OK, bet jis tiek geras, kad jau ima atrodyti netgi racionalus pirkinys (kainos/kokybes/respect/malonumo santykis), oracionalumas su draivu nelabai dera.
Aš balsuočiau už BMW 135, man jis tiesiog nerealus – kai visi BMW išsipūtė kaip balionai šitas tarsi sena gera chuligankė. Px kad mažas (šiuolaikiniais masteliais), px kad brangus (kaip visi BMW), bet atrodo super ir važiuoja manau taipogi super gerai. Tokį net ir dyzelį galima pirkti 🙂
370z labai geras, bet vidaus medžiagos be komentarų… na ir šiaip toks biškį pokemoniškas – turi mėgti godzilas ir anime kad patiktų 370Z 🙂
Na pačiai Saab kompanijai ne patys geriausi laikai, bet automobilius dar parodai paruošia 🙂
Joooo, cia ner ir ka bepridet, belieka tik melstis, kad ja isleistu i gamyba ir ji taip pat gerai kelia valgytu kaip ir atrodo. Negaliu ramiai ziuret i Alfas, tiesiog stoga raunancios masinos. Dar kai visa vaikyste su ivairiausiom alfom praleista, tai cia jau liga visam gyvenimui, neisgydoma.