Jei jau pradėjau, tai reikia tęsti.
Penktoji dalis.
2008 m. bronza.
Idėja labai jau išeksploatuota automobilinėse reklamose. Vidutinis. Netgi žemiau vidurkio.
—
pavadinimas: NEVERENDING ROAD / užsakovas: RENAULT / produktas: RENAULT MÉGANE GT / pristatanti kompanija: PUBLICIS COMUNICACION / šalis: SPAIN
Gražiai žiūrisi ir reklamuojamas Megane2, kurio išvaizda man patinka.
Dar daugiau – reklama juk turi žaisti emocijomis, ir šie ispanai pataikė tiesiai į mano dešimtuką.
Tik suskambus pirmiesiems dainos akordams aš lyg ir žiūriu šią reklamą, bet iš tikrųjų nusikeliu į kokius 1987-1988 metus, kai su klase turėjom ekskursiją į Kauno “Eigulių” kino teatrą ir išsprogdinę akis stebėjom vokiečių specefektus. Prisiminimai aišku šilti ir malonūs, taigi ši “Megane” reklama man įsimins visam laikui. Gaila, kad 2008 m. vertinimo komisijoje mano klasiokų nebuvo – būtų gavę ispanai “Grand Prix”. O čia originalus dainos variantas ir klipas (vien bičo plaukuosena ko verta!).
—
pavadinimas: ENJOY THE EVERYDAY / užsakovas: VOLKSWAGEN / produktas: VW GOLF / pristatanti kompanija: DDB LONDON / šalis: UNITED KINGDOM
Deja būsiu subjektyvus. Visai nesenai (lyg sekmadienį) teko stebėti kašio dainos rinkimus, per kuriuos įvyko žymusis Simo benefisas, po to dar dainavo Stano, bet kai Lino Kunigėlio paprašė įvertinti Stano pasirodymą, šis pasakė kažką panašaus į tai – “žinokit, jei atvirai, tai man dar neišeina iš galvos Simo šokis”.
Taip ir aš – man galvoje dar “Neverending Story”…
—
pavadinimas: CONSTRUCTION / užsakovas: AUDI UK / produktas: AUDI R8 / pristatanti kompanija: BBH / šalis: UNITED KINGDOM
Super! Ir daina labai graži. Kai reklama tik pasirodė jutūbėje, pagrindinis komentatorių klausimas buvo “kas čia dainuoja?”.
Kaip ten bebūtų “R8” tai superkaras, o superkaro reklama jau savaime, dėl žanro ypatybių (ar matėt reklamuojamą, pvz “Ferrari”?) unikali. Superkarus išties gamina sterilioje a la klinikinėje aplinkoje ir tas mane veža. Va čia tai pagarba automobiliui. O čia, šiaip, vaizdeliai iš “McLaren Technology Centre“, kur dienos šviesą išvysta “F-1” bolidai ir naujasis kelių erelis “MP4-12C”.
—
pavadinimas: FINANCE DIRECTOR / užsakovas: VOLKSWAGEN / produktas: AUTOMOBILE MANUFACTURER / pristatanti kompanija: DDB / šalis: NEW ZEALAND
Paprastas, nuspėjamas, bet ne prastas. Nuotaika teigiama.
—
pavadinimas: HAIL / užsakovas: CHEVROLET / produktas: LUV DMAX TRUCK / pristatanti kompanija: McCANN ERICKSON / šalis: COLOMBIA
Dar blogesnis šito (ir taip blogo) variantas.
2008 m. sidabras.
pavadinimas: ONE DAY / užsakovas: RENAULT ARGENTINA / produktas: RENAULT/DACIA LOGAN / pristatanti kompanija: PUBLICIS COMUNICACION / šalis: ESPANA
Smagus. “Dacia” dažnai tą talpumo faktorių naudoja, na kad ir pvz. (man labai patikęs):
—
pavadinimas: DOG / užsakovas: VOLKSWAGEN / produktas: VW POLO / pristatanti kompanija: DDB LONDON / šalis: UNITED KINGDOM
Nu geras. O tokią muzika aš išvis dievinu.
2008 m. auksas.
pavadinimas: CAKE / užsakovas: SKODA / produktas: SKODA FABIA / pristatanti kompanija: FALLON LONDON / šalis: UNITED KINGDOM
Galėčiau prisikabinti, bet tai vienintelė skani automobilinė reklama. Idėja, vis tik, reiškia labai daug. Dėl to ir Kanų auksas.
—
pavadinimas: NIGHT DRIVE / užsakovas: VOLKSWAGEN / produktas: VW GOLF / pristatanti kompanija: DDB LONDON / šalis: UNITED KINGDOM
Stebint šia naktinę “VW” reklamą mane aplankė savotiškas nušvitimas. Gimė tokia mintis pamąstymui – daug kas juk mėgsta pavaryti (aš taipogi, labai) koks “VW” pilkas ir nuobodus. Šunys loja, karavanas eina – “VW” skaičiuoja pardavimus milijonais ir apart padorios mašinų kokybės bei technologijų gal didele dalimi čia puikios reklamos nuopelnas? Dar su vabalu jie ten Amerikoj marketingines revoliucijas darė, o ir šiose, Kanų laureatų, apžvalgų serijose “VW” tiesiog triuškinančiai dominuoja prieš kitus gamintojus. Panašu, kad “VW” pirmi iš Europos masinių gamintojų suprato reklamos jėgą ir iki šiol efektyviai ja naudojasi. Gerai išreklamuotam daiktui gali ir pilkesnį saloną įdėti – kam jis bus įdomus jei visi jau bus išsirikiavę prie “VW” salono durų.
Kiek nuvertinęs aš buvau juos kaip kūrybišką koncerną – didelė jų kūrybingumo dalis pasirodo atsiskleidžia ne geležyje.
Galiu dar pakelt VW koncerno vertę jūsų akyse- Audi yra irgi VWno brandas (jie nusipirko Audi 1964-tais).
…ir Bentley, ir Bugatti, ir Lamborghini… Kada jie sustos…
O kam sustot?
Jūsų straipsneliuose vis randu užuominų (gal greičiau atvirų teiginių) jog VW automobiliai “pilki”. Gal galima pasidomėti, kokioje pilkumo skalėje tai vertinama? Su kuo lyginama? Pats to objektyviai negaliu vertinti. Per daug aš pratęs prie tokio jų stiliaus. Galbūt tai tik pripratimas, sentimentai ar dar kokios emocijos, bet nedrįsčiau taip sakyti. Taip, nėra jame šaukiančių detalių, nėra “jaunatviškumo”. Nors… Kai geriau pagalvoju, nežinau ar pats jo norėčiau. Labiau mane džiugina “vokiškumas”. Toks jausmas, kad esi namie. Kai niekas nešaukia “look at me! look at me! Hey, you are driving sporty car” Ne ne ne. Čia kalba apie tai, kad nesijauti asketiškoje aplinkoje, nenujauti, kad kiekvienas kvadratinis centimetras apskaičiuotas marketingistų, lygiai taip, nesijauti ir erdvėlaivyje, kuris iš visų pusių į tave žvalgosi įvairiaspalvėmis akytėmis. Ne… Tai kalba apie tai, kad nepastebi, daugelio gerų savybių, kol neįsėdi į kitą automobilį. Visai mažulyčių, tokių kuriomis naudojasi ir net nepastebi.
Norėjau tai iliustruoti Škoda Superb reklama, deja, nepavyko jos rasti 🙁 O scenarijus gana paprastas. Visos reklamos metu, apie automobilio savininkus laksto baltais chalatais inžinieriai ir jiems padeda. Galiausiai pasiima prožektorių ir palydi namo.
Na lyginama, kad ir su prancūzais arba italais, kurie, ne vokiškai kalbančiose šalyse turi ne silpnesnes pozicijas nei VW. Man tas “vokiškumas” patinka tik su išlygomis – premium segmente OK, bet masiniam norisi kažko šviežesnio. Na, kad ir Opel, kai pažiūri į Insignia ar naują Astrą tai Passat ir Golf atrodo tiesiog “pilkai”. Kad ir tas pats “passion car” atstovas VW gamoje Scirocco – lyg ir viskas gerai su juo, bei kai pasižiūri, kad ir į Peugeot RCZ, supranti, kad jie iš visiškai skirtingo dizaino lygmens.
Ir man šiuo atveju dzin, kad VW patikimi, aukšta jų likutinė vertė ir t.t., aš vietoj kokio Golf IV ar Golf+ geriau pirkčiau Dacia Sandero arba Dacia Duster – na ir kas, kad jie atsiliktų komforte, užtat Sandero kainuotų minimum 1,5 karto pigiau nei Golf, o Duster gal ir panašiai, bet gaučiau pakankamai erdvų 4X4 visureigį už vos ne bazinio Golf kainą. Dacia lygiai taip pat sėkmingai atliktų kelionių iš taško A į tašką B vaidmenį ir eksploatacijoje būtų ženkliai pigesnė. Patikimumas jų netgi geresnis, o likutinės irgi padorios. Nepatinka Dacia, prašom Škoda – čia VW kokybė už kiek mažesnę kainą, o Superb universalas dar ir atrodo gerai.
Taigi, grįžtant prie to “pilkumo” – man emociniu požiūriu VW (mainstreem modeliai)=Dacia=Škoda=geri daiktai, bet be jokio draivo.
O jei norisi mašinos į kurią dar ir pažiūrėti kas ryta norėtusį, net ir vidutinėje klasėje prancūzai, italai, ar tas pats Opel tikrai turi ką pasiūlyti.
“Golf VI” turėjo būt
Įdomus palyginimas – Schirocco vs CRZ. Aišku, dizaino prasme CRZ kitame lygmenyje (jis beveik kaip TT atrodo!), bet, žmonės juk ne tik jausmais vadovaudamiesi perka. Pasuka galvą – AHA, reikės retkarčiais ne dviese važiuoti. Norėsiu lįsti prie pakabos ir variklio. Norėsiu su mašina kasdien važinėti, o kartais ir i Kačerginę užsukti. Ir taip, po truputi ištirpsta CRZ stilius praktiškume. O ir kaina, matyt, nelygiavertė.
Dacios lyginti su VW ar Škoda neišdrįsiu. Mano kukliu supratimu ne ta “klasė”. Lygiai taip, mieliau važinėsiu normalia lengvąja mašina, o ne “psiaudo” džipuku.
O apie “draivą” mašinos meilę ar dar kokį velnią… Kiek ją mylėsi, tiek jo ir bus. Asmeniškai, mano labiausiai mylėta mašina buvo Passat B3 su lėčiausiu varikliu ir plikiausiu salonu. Juokinga?
O grįžtant prie “gražių” mašinų, tai nuo savęs pridėčiau Fiat Stilo dvidurį. Nei išorėje nei viduje jokių blizgučių, bet atrodo gerai.
Bet tai tame ir esmė, kad “passion car” (kuriuo pretenduoja būti Scirocco) negali būti kompromisas, jei reikia kompromiso tarp galios/talpos/kačerginės tam puikiausiai tinka bet kuris “hot hatch”, ale koks “Megane RS”, bet jei nori tikro “passion car”, kuriuo pasakytum – “šitą pirkau sau, o ne kažkam”, tai šitas daiktas http://www.peugeot.lt/RCZ/ tiesiog nerealus…
P.S. Aš pirmą savo 1982 “Opel Kadett” irgi labai mylėjau 🙂
Na, kad ir:
http://www.whatcar.com/car-reviews/used/volkswagen/touran-mpv/pictures/25177-7 (žr. interjero nuotraukas)
Ar galima tai apibūdinti kokiu kitu žodžiu nei “pilka”?
Ar tik man vienam čia gražiau? – http://www.whatcar.com/car-reviews/used/renault/scenic-mpv/pictures/25217-7
Arba šitas http://www.whatcar.com/car-reviews/used/volkswagen/polo-hatchback/pictures/25558-5
Toks vaizdas, kad iš interjero dizainerių spalvotus flomasterius atėmė…
Kad ir Opel čia visa galva pranašesnis http://www.whatcar.com/car-reviews/used/vauxhall/corsa-hatchback/pictures/25579-5
Na, gal mūsų požiūriai skiriasi 180 laipsnių. Taip, VW salonai pilki (o gal reikėtų žiūrėti geresnes komplektacijas?). Bet… Bet tokio Reno… Taigi “šviesi” tragedija. Nei vieno elemento, kuris man patiktų. Pradedant, vairo forma (ir spalva), klimato kontrolės valdymu, prietaisų skydeliu, laisvomis plokštomis ir baigiant genialiais sprendimais – avarinis už bėgių rankenos. Su Opel kiek geriau, bet… Vėl, nelabai man tokios pilkos (sidabrinės) plastmasės karalystės ir dalys iš senutėlės Astros. Aišku, gal yra ir kitaip galvojančių.
Man “Renault” geri, bet kai kurių versijų greitai susidėvi.
Pvz. mažų automobilių klasėje, jei nevertintume naujų modelių Polo ir Fiesta tai sakyčiau, kad Clio turbūt geriausias (kai pasirodys naujas 2012 metais irgi nubrėš naujus standartus).
Sutinku, kad tos sidabrinės pigiakas, bet subtiliai jas naudojant tikrai galima pagyvinti interjerą. Faktas, kad masiniuose modeliuose gamintojai taškytis pinigais negali, tai ir tie salonai atitinkami, bet VW juk realiai yra brangiausias iš visų, tai ir salone norisi matyti už ką moki pinigus…
Gerų VW kompektacijų interjeras OK, bet kaina neadekvati.
Opel, Renault tik pirmi pasitaikę pvz., yra gi ir kitų, pvz. Golf klasėje man beveik visi už Golf geresni.